Algemeen

Het Poetsbureau lanceert abonnementsformules


Vanaf 1 januari 2022 lanceert Het Poetsbureau drie abonnementsformules. Dankzij die formules krijgen klanten de kans om een dienstverlening te kiezen op maat van hun noden: al dan niet inclusief extra diensten en ecologische ontzorging. Een primeur in de sector van de dienstencheques. De formules zijn samengesteld met oog op de gezondheid van de klant, het gezin, de huishoudhulp én het milieu.

29 nov. 2021

Share via Mail
GLOWI Producten Het Poetsbureau Karolien Coenen 24 1

Iedere klant is anders. De ene zoekt louter naar zorgvuldige hulp in het huishouden; de andere is bereid extra te betalen voor bijkomende ontzorging. Vanuit die context pakt Het Poetsbureau vanaf 2022 uit met drie formules op abonnementsbasis: de Basic-formule, Comfort-formule en Comfort Plus-formule.

Welzijn medewerkers centraal

“Wij gaan resoluut voor anders en beter”, zegt Jo Mellemans, CEO van Het Poetsbureau. “Dat vertaalde zich eerder al in het beste loonpakket in de sector én in een opwaardering van het beroep. Als eerste boden we bedrijfswagens aan onze huishoudhulpen aan en lieten we JBC modieuze werkkledij ontwikkelen. We voorzien ook in gratis psychologische bijstand. Het welzijn van onze medewerkers is voor ons prioritair.”

Efficiëntie én gezondheid

Dat bleek ook toen Het Poetsbureau onlangs haar nieuwe schoonmaak(r)evolutie lanceerde. “We poetsen niet langer het hele huis met één kletsnatte doek” zegt Agnetha Hazelhof sinds 2016 huishoudhulp bij Het Poetsbureau. “Na elk oppervlak maken we een nieuwe doek klamvochtig met water en de geconcentreerde vloerreiniger. De doeken nemen zo het vuil beter op en je kuist niet met vervuild water uit de emmer. Dat is veel properder. Ik hoef ook niet meer te sleuren met zware emmers of dweilen uit te wringen. Dat verschil voel ik wel in mijn rug en polsen.”

Comfort en kleinere afvalberg

Een pak minder water verbruiken en toch hygiënischer poetsen: het kan dankzij de nieuwe lijn van Glowi-schoonmaakproducten die Het Poetsbureau op de markt bracht. “Ik stond er eerst een beetje sceptisch tegenover”, zegt Wendy Vrijens, klant bij Het Poetsbureau sinds het voorjaar van 2021. “Maar het werkt écht. De Glowi-multireiniger, -sanitairreiniger en -vloerreiniger zijn sterk geconcentreerd. Je komt er makkelijk een halfjaar mee toe. De producten zijn bovendien gezonder voor mezelf én mijn huisdieren. En ook de Glowi materialenset, waarmee je heel ergonomische kan werken, is een meerwaarde om in huis te halen! Goed voor mijn gezondheid én die van mijn huishoudhulp. En dat geeft een goed gevoel.”

Anti-allergische concentraten

Elly Huysmans, gedelegeerd bestuurder: “Aan de lancering van onze eigen producten ging een zorgvuldige ontwikkelingsfase vooraf. We lieten onze producten uitvoerig testen in laboratoria. Dat resulteerde in het EU Ecolabel. Maar ook in gezondere schoonmaakproducten voor mens en milieu. Zo bevatten onze reinigers, in tegenstelling tot klassieke schoonmaakproducten, geen schadelijke stoffen. Onze huishoudhulpen hebben we mee betrokken in de testing van onze producten.

Twee van de drie abonnementsformules integreren de vernieuwende Glowi-schoonmaakproducten in het totaalpakket. Elly Huysmans, gedelegeerd bestuurder: “Naast de Basic-formule (5 euro per maand) voor hulp in het huishouden, kan de klant nu ook kiezen voor een Comfort- of Comfort Plus-abonnementsformule. De Comfort-formule bevat ons Glowi-starterspakket met navullingen. Onze Comfort Plus-klant krijgt daarenboven ook de Glowi mist, een probiotische luchtvernevelaar die goede bacteriën verspreidt en zo de gezondheid van alle bewoners en huisdieren bevordert. Hij ontvangt bovendien een kortingsbon op het Glowi-poetsgerief, een ergonomische materialenset die schoonmaken vergemakkelijkt en minder belastend maakt. Iets wat natuurlijk ook onze huishoudhulpen ten goede komt.”

Meer informatie over onze formules vind je hier.