In de pers

Het Poetsbureau pakt uit met AI spraaktechnologie

12 feb. 2025

Share via Mail
DSC03945

Innovatie ondersteunt diversiteit. En laat dat laatste nu enorm belangrijk zijn voor Het Poetsbureau. Met een personeelsbestand bestaande uit meer dan 11.000 huishoudhulpen met een zeer diverse achtergrond merken we dat taal nog vaak een uitdaging vormt in onze communicatie. Dankzij AI spraaktechnologie willen we de conversaties tussen huishoudhulpen en klanten makkelijker maken. De dingen anders en beter doen, dat is zoals altijd onze grote drijfveer. 

Om sollicitaties bij Het Poetsbureau vlotter te laten verlopen werken we sinds kort met een vertaalapparaat dat gebaseerd is op een gepersonaliseerde GPT met geavanceerde spraaktechnologie. Wat de ene persoon zegt wordt vervolgens vertaald in de taal van de ander. Ondanks een kleine vertraging begrijp je onmiddellijk wat er gezegd wordt. Deze werkwijze is efficiënter dan een vertaalsite. 

Opschaling en uitbreiding

Weldra integreren we de technologie ook in onze app. Dit laat ons toe om grote stappen te zetten in het verbeteren van de communicatie tussen klanten en huishoudhulpen. Dankzij de spraaktechnologie zullen huishoudhulpen zich meer op hun gemak voelen. Hoe beter ze de opdracht begrijpen, des te beter het resultaat dat ze zullen leveren. En een goed resultaat, dat zorgt ook voor de meeste voldoening. 

Op dit moment wordt de technologie getest bij enkele klanten. De resultaten zijn alvast veelbelovend. We kijken ernaar uit om onze dienstverlening te optimaliseren en vooral mensen te blijven verbinden met elkaar. Co-CEO Elly Huysmans gaf hierrond een interview met VRT NWS. Benieuwd naar haar persoonlijke ervaring met spraaktechnologie? Lees het artikel hier.